Brändi ja konseptit
Olisiko aika laittaa yrityksesi brändi ja yritysilme ajan tasalle?
Kehitätkö uutta liiketoimintaa? Onko toimintanne tai maailma muuttunut ja brändin kirkastuksen aika? Ajan tasalla oleva brändistrategia ja sen mukainen identiteetti ja viestintäkonsepti antavat pohjan tulokselliselle markkinoinnille.
Brändistrategia
Missio, visio ja arvot antavat pohjan strategiatyölle. Kohderyhmien, tavoitteiden ja kilpailuetujen myötä kirkastuu brändi-identiteetti ja palvelulupaus. Sen mukaan rakennetaan viestinnän työkalut, perusviestit, tyyli ja sävy sekä visuaalinen ilme. Ne antavat perustan viestinnän ja markkinoinnin toteuttamiselle niin, että toimenpiteet vahvistavat haluttua mielikuvaa ja vievät oikeaan suuntaan.
Tavoitteiden mukainen markkinointikonsepti määrittelee toimenpiteet ja keinot, joilla asiakkaat tavoitetaan, viedään eteenpäin eri tietoisuustasoilta ostopäätöstä kohti ja pidetään yllä asiakastyytyväisyyttä.
Joskus tarvitaan laajaa brändityötä, joskus kevyt kirjastus ja joskus riittää uusi visuaalinen ilme.
Brändiuudistus
Onko perusteellisen brändiuudistuksen aika? Laajempi brändityön paketti antaa hyvän pohjan ja välineet tulokselliselle markkinoinnille ja viestinnälle.
Brändiuudistuspaketin sisältö:
- workshop-brändityö
- brändistrategia (visio, missio, arvot, palvelulupaus, brändi-identiteetti, perusviestit, slogan, äänensävy, kilpailuedut kohderyhmittäin, hissipuhe)
- visuaalinen identiteetti
- laajempi brändikirja ja graafinen ohjeistus
Brändin päivitys
Kaipaako nykyinen brändisi kirkastusta ja päivitystä? Riittääkö kevyempi ohjeistus uudelle brändille? Tällä saat jo perusasiat kuntoon.
Brändin kirkastuspaketin sisältö:
- workshop-brändityö
- brändistrategia (tavoitteet, palvelulupaus, visuaalinen identiteetti)
- kiteytetty brändikirja ja kevyt graafinen ohjeistus
Vahva brändi avaa uusia ovia
Lue lisää brändin rakentamisesta ja sen merkityksestä blogistamme.
Yritysilmeen suunnittelu
Laadukas ja yhtenäinen yritysilme erottaa yrityksesi kilpailijoista ja helpottaa viestinnän tunnistettavuutta.
Yritysilmeellä on suuri merkitys: yrityksesi visuaalisella ilmeellä luot asiakkaalle yrityksestäsi ensivaikutelman. Sen avulla voit ilmentää yrityksesi arvoja ja vahvistaa toivottua mielikuvaa.
Yritysilmeen suunnittelu sisältää elementit yrityksen yhtenäiseen visuaaliseen ilmeeseen. Lopuksi kaikki elementit kootaan yhteen ilmeohjeistukseksi, jonka avulla ilmeen säilyttäminen onnistuu myös ihmisten ja tehtävien vaihtuessa.
Liikemerkin ja logon suunnittelu
Liikemerkin ja yrityksen logon suunnittelu sekä näiden käyttö yhdessä.
Graafiset elementit ja kuvamaailma
Yritysilmeessä käytettävät elementit ja kuvien tyyli.
Typografian suunnittelu
Painetussa ja sähköisessä viestinnässä käytettävät tekstityylit.
Värimaailman määrittely
Yyritysilmeen päävärit ja lisävärit.
Graafinen ohjeistus
Graafinen ohjeistus kokoaa yritysilmeen yhteen pdf-tiedostoon, jossa ohjeistetaan logon, värien ja fonttien käyttö esimerkein.