Oikeanlainen brändi-identiteetti auttaa avaamaan oikeita ovia

Kirjoittanut Tarja, 11.5.2023

Brändi-identiteetti on pohja markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteille ja avain onnistumiseen. Se antaa oikeat työkalut, auttaa tavoittamaan oikeat ihmiset ja vie ostopolulla eteenpäin.

-Onko sinulla Marimekon huivi?

Viereltä kuuluva kysymys pysäytti mietteet sopivasta kahvipullasta seisoessani marketin leivonnaishyllyllä.

Sirkeäsilmäinen eläkeläislady katseli minua kysyvästi. Ja tottahan toki, olihan minulla Marimekon huivi. Keskustelu jatkui vaivattomasti tuotteiden laatuun, siihen, että halvalla ei saa hyvää ja eri mallien vertailuun. Me olimme heti samaa perhettä. Pian oli käyty läpi lasten asiat ja puolison sairastelut ja ulkona oleva haastava sää. Sopivat pullatkin saatiin viimein valittua ja toivoteltua toisillemme mukavaa jatkoa.

Ihastuttavasta ja yllättävästä tapahtumasta jäi mukava olo, mutta se herätti ajatuksia muutenkin. Brändillä on valtava voima. Parhaimmillaan se antaa ihmisille tunnusmerkin, joka poistaa esteitä ventovieraidenkin väliltä. Tätä tuotetta käyttävä on samaa mieltä kanssani ja meillä on heti yhteinen sävel. Jos tuo käyttää Marimekon huivia, sen täytyy olla ihminen, jolle voi puhua.

Oikeanlainen brändi on pohja kaikelle markkinoinnille ja viestinnälle. Se avaa portteja ja väyliä. Sen rakentaminen on hyvä tehdä huolella alusta alkaen, määritellä yrityksen vision ja mission perusteella asiakaslupaus ja arvot, brändin persoona, äänensävyt ja visuaalinen identiteetti. 

Kun perusasiat ovat kunnossa, brändi antaa lisäarvoa ja tavallaan kertoimen markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteille. Se auttaa tavoittamaan oikeanlaiset ihmiset, saavuttamaan tavoitteet ja onnistumaan.

Onko yrityksesi brändi ajan tasalla? Pitäisikö se tuoreuttaa? Oletko aloittamassa uutta liiketoimintaa ja brändi pitäisi laittaa kuntoon?  Meillä on brändipaketit kevyempää tuoreuttamiseen ja isompaan brändityöhön. 

Jätä viesti, niin jutellaan lisää.

Tarvitsetko kumppania yrityksesi brändin kehittämiseen? Ota yhteyttä!