Mainostoimisto Selekti on kumppanisi viestinnässä ja markkinoinnissa
Mainostoimisto Selekti on kumppanisi viestinnässä ja markkinoinnissa

Selektin blogi

Asiaa viestinnästä ja markkinoinnista

Kirjoittanut Ville, 05.09.2018 15:38

Verkkomainonnan raportointi Google Data Studion avulla

Verkkomainonnan raportointi Google Data Studion avulla - Mainostoimisto Selekti

Google Data Studio on työkalu, johon voi koota visuaalisia näkymiä haluamistaan Google-mainonnan tuloksista. Liitännäisten avulla näkymiin saa dataa myös muista mainoskanavista, esimerkiksi Facebookista tai Bingistä.

Asiakkaalle tämä tarkoittaa sitä, että kampanjoiden reaaliaikaiset tulokset voi käydä katsomassa juuri silloin kun niitä tarvitsee.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 09.08.2018 09:38

Bannerimainontaa, jossa maksat vain konversioista

Smart Display mahdollistaa konversiopohjaisen hinnoittelun - Mainostoimisto Selekti

Kirjoitin aiemmin artikkelin bannerimainonnasta, jossa suosittelin käyttämään klikkauspohjaista hinnoittelua näyttökertoihin perustuvan hinnoittelun sijaan.

Google Ads tarjoaa myös toisenlaisen vaihtoehdon hinnoitteluun. Siinä maksat vain konversioista, esim. verkkokauppaostoksista, puheluista, yhteydenotoista tai pdf:n latauksista. Eli kustannuksia tulee vain oikeista tuloksista.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 26.06.2018 12:37

LinkedIn-mainonnan kohdentaminen

LinkedIn-mainonnan kohdentaminen - Mainostoimisto Selekti

LinkedIn on suurin ammatillinen verkosto ja somekanava, jossa ihmiset keskustelevat työhönsä liittyvistä aiheista, verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa, kehittävät osaamistaan, etsivät työpaikkaa tai työntekijää, ja ovat ylipäätään mukana työminä edellä.

Nämä henkilöt on mahdollista tavoittaa LinkedIn-mainonnan avulla. Tässä blogissa avaan hieman mahdollisuuksia, joita LinkedIn tarjoaa mainonnan kohdentamiseen.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 08.06.2018 14:14

Hakuattribuutio kertoo miten konversiosi kertyvät

Attribuutiomallinnus

Onko hakusanamainonnassasi useita kampanjoita, joista yksi tuottaa konversioita, mutta joku toinen ei? Lue tämä, ennen kuin teet päätöksiä huonosti toimivan kampanjan suhteen.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 17.05.2018 08:08

Teetkö hakumainontaa, mutta et kiinnitä huomiota hakukampanjan optimointiin?

Adwords-hakukampanjan optimointi - Mainostoimisto Selekti

Hakumainonta on tehokas keino tavoittaa ne henkilöt, jotka ovat jo kiinnostuneet jostakin asiasta ja etsivät lisätietoa tai ovat valmiita ostamaan.

Käytännössä jokaisella Google-tilin haltijalla on mahdollisuus avata mainostili Adsiin (aiemmin AdWords) ja ryhtyä mainostamaan. Kampanjan aloitus on helppoa. Määritellään budjetti, muutama avainsana ja mainokset, luottokortin tiedot ja se on siinä. Mainontaan varatun budjetin saa taatusti kulumaan kokonaan ja klikkauksia tulee isoja määriä.

Metsään menee, ja kalliisti.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 11.04.2018 08:36

Mainonta Youtubessa

Youtube-mainonta – Mainostoimisto Selekti

Onko yritykselläsi Youtubessa videoita, joilla esittelette palveluanne tai tuotettanne, mutta tuskailette kun videoita ei käy katsomassa kukaan?

Youtube-mainonnalla video voidaan kohdentaa halutulle kohderyhmälle edulliseen kontaktihintaan.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 12.03.2018 12:59

Verkkomainonnan kohdentaminen

Verkkomainonnan kohdentaminen – Mainostoimisto Selekti

Kampanjan onnistuminen ja budjetin käyttäminen järkevästi edellyttävät mainonnan kohdentamista oikealle yleisölle. Tässä blogissa avaan hieman Google Adsin kohdennusmahdollisuuksia.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 15.02.2018 12:32

Coalition for Better Ads – ärsyttäviä verkkomainoksia vastaan

Coalition for Better Ads - Mainostoimisto Selekti

Coalition for Better Ads -yhteisö on asettanut standardin, joka määrittelee minkälaiset verkkomainokset ärsyttävät ihmisiä. 15.2. alkaen Google Chrome -selain alkaa estämään tällaisten verkkomainosten näkyvyyttä.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 04.02.2018 08:42

Lämpökartat verkkosivujen analysoinnissa

Lämpökartat verkkosivujen analysoinnissa - Mainostoimisto Selekti

Lämpökartat (heat map) ovat mainio työkalu nettisivujen optimointiin. Niiden avulla voi tutkia, kuinka kävijät sivuilla käyttäytyvät.

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 05.01.2018 13:45

Bannerimainonta on kuollut, vai onko sittenkään?

Bannerimainonta - Mainostoimisto Selekti

Moni mainostaja on joskus toteuttanut ison rahan bannerikampanjoita, joissa on ostettu näkyvyyttä tunnetuilta sivustoilta. Suhteellisen isoa budjettia vastaan on luvattu suurelta kuulostava lukema näyttökertoja. Mutta onko kauppa käynyt, tai nettisivuille edes siirtynyt ketään?

Bannerimainontaa voi tehdä myös järkevästi.

Lue lisää