Mainostoimisto Selekti on kumppanisi viestinnässä ja markkinoinnissa
Mainostoimisto Selekti on kumppanisi viestinnässä ja markkinoinnissa

Selektin blogi

Asiaa viestinnästä ja markkinoinnista

Kirjoittanut Ville, 24.02.2020 13:07

Suunnittelijan kokemus HubSpotin myyntikoulutuksesta

”En ole myyjä”. Näin sanoin ensitapaamisella HubSpotin Channel account managerillemme (CAM) kun pääsimme mukaan HubSpotin kumppanitoimistoksi ja ryhdyimme yhdessä käymään läpi palvelujamme ja myyntiprosessiamme. ”Haluatko oppia?” – ”Totta kai!” HubSpot panostaa kumppaniensa osaamiseen ja auttaa kumppaneitaan kasvamaan, samalla kun he auttavat omia asiakkaitaan kasvamaan. Käymme CAM:imme kanssa säännöllisesti läpi uusia mahdollisuuksia ja kehitämme minulle sopivaa […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 30.10.2019 13:11

HubSpotin ominaisuuksia – katsaus mielenkiintoisimpiin työkaluihin

Tein LinkedIniin sarjan postauksia, joissa nostin esiin mielenkiintoisia ominaisuuksia joita HubSpotista löytyy. Nämä ominaisuudet löytyvät nyt kootusti myös tästä blogista. Jatkan ominaisuuksien esittelyä, joten ota hashtag #hubspotknoppi LinkedInissä seurantaan! 1. Tapaamisen varaaminen ”Koska sinulle sopii tapaaminen? Minulla olisi tiistaina vapaata klo 10-12. No minulle ei käy se…” Kuulostaako tutulta? Kun linkität kalenterin HubSpotiin, voit rakentaa […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 04.10.2019 13:06

Ostajapersoonat – mihin niitä tarvitaan?

Olet ehkä kuullut puhuttavan ostajapersoonista. Avaan tässä blogissa hieman mitä ostajapersoonilla tarkoitetaan, ja miksi ne ovat tarpeellisia laadukkaan sisällön tuottamisessa. Ostajapersoonat ovat yksi tärkeä osa sisällöntuotantoa ja inbound-markkinointia. Niiden tarkoitus on auttaa tuottamaan asiakaslähtöistä sisältöä joka vastaa henkilön kysymyksiin, löytyy hakukoneista ja saa aikaan toivottua toimintaa. Kun tiedät tarkasti kenelle markkinoit, sitä todennäköisempää on että […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 04.10.2019 13:05

Nettisivut myyntikanavana – neljä onnistumisen estettä

Kävin jokin aika sitten keskustelun yritysten verkkosivuihin liittyen. Minulta kysyttiin hieman haastaen mitkä ovat yleisimmät syyt ja tarpeet kun yritys tilaa uusia nettisivuja. Luettelin tarpeita sellaisena kuin ne ovat minulle suunnittelijana ilmenneet; ”meillä ei ole vielä nettisivuja, vanhat sivut ovat aikansa eläneet, sivujen tulee toimia mobiililaitteissa…” Stop. Katso pidemmälle. Mikä on oikeasti syy miksi yritys […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 31.08.2019 13:14

Tämän takia et saa yhteydenottolomakkeelta liidejä

Tuotteesi on houkuttelevampi kuin kilpailijalla ja saat ohjattua sivuille paljon kohderyhmääsi kuuluvia ihmisiä. Sivuillasi on lomake valmiina vastaanottamaan kiinnostuneiden ihmisten yhteydenottoja. Miksi liidejä tulee niin vähän, jos ollenkaan? Koska suurin osa sivuillasi vierailevista ihmisistä ei ole valmiita ostamaan! HubSpotin mukaan jopa 99% ensimmäistä kertaa nettisivuilla vierailevista henkilöistä ei ole valmiita ostamaan (HubSpot). Monen yrityksen nettisivujen […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 31.07.2019 13:04

Valjasta verkkosivusi laadukkaiden liidien hankintaan

Monilla yrityksillä nettisivut ovat melko passiivisessa roolissa tuotteen tai palvelujen myynnin kannalta. Myös somessa ollaan, koska siellä nyt vaan pitää olla. Usein näiden kanavien potentiaali jää hyödyntämättä. Tässä blogissa kerron kuinka verkkosivusi valjastetaan tehokkaaseen liidien hankintaan inbound-markkinoinnin avulla. Mikä on inbound-liidi? Määritellään ensin liidi. Okei, nyt ajattelet että jokainen myynnin ja markkinoinnin parissa työskentelevä tietää […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 25.04.2019 13:02

Millaiselle yritykselle inbound-markkinointi sopii?

Yksi pinnalla olevista markkinoinnin keinoista on inbound-markkinointi. Inbound-markkinointi muodostuu niin monesta osa-alueesta, että voi olla hankala hahmottaa mitä kaikkea se tarkoittaakaan. HubSpot kumppanitoimistojen määrä Suomessa kasvaa, ja osittain senkin takia ympärillä on enemmän ja enemmän puhetta inbound-markkinoinnista, HubSpotista ja sen tuomista mahdollisuuksista. On kuitenkin hyvä tiedostaa, että inbound-markkinointi ei sovi kaikille yrityksille. Kokosin muutamia asioita, […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 27.03.2019 13:01

Hakukoneoptimoinnin seuraava kehitysaskel – aiheryppäät eli topic clusterit

Google tunnetusti kehittää hakukoneensa algoritmia jatkuvasti parantaakseen käyttäjäkokemusta. Se ymmärtää entistä paremmin aihepiirejä ja asiayhteyksiä, eikä henkilön käyttämä hakutermi välttämättä edes esiinny sivustolla johon hakukone kävijän ohjaa. Yksi tähän kehityssuuntaan vaikuttava tekijä oli Googlen algoritmiinsa vuonna 2015 tekemä päivitys nimeltä RankBrain. Se on Googlen koneoppimiseen liittyvä algoritmi, joka on suunniteltu ymmärtämään ihmisten hakutermejä. RankBrain yhdistelee […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 27.03.2019 12:53

Miten inbound eroaa perinteisestä markkinoinnista?

Ihmisten osto- ja mediakäyttäytyminen on muuttunut, heidät tavoittaa aivan eri tavoilla ja eri kanavista kuin aikaisemmin. Lisäksi he etsivät entistä enemmän tietoa ostopäätöksensä tueksi, ostivatpa he sitten verkkokaupasta tai kivijalasta. Pysyykö markkinointi vauhdissa mukana? Perinteinen markkinointi (mm. telkkari, lehtimainonta, radiomainonta, suoramarkkinointi ym.) on yksisuuntaista. Puhutaan outbound-markkinoinnista. Siinä brändi totutusti kertoo omasta tuotteestaan ja palvelustaan isolle […]

Lue lisää

Kirjoittanut Ville, 06.03.2019 13:13

Google Ads: Mobile Speed Score – latausnopeuden vaikutus mainontaan

Sivuston käyttäjäkokemukseen etenkin mobiililaitteissa vaikuttaa ratkaisevasti sivujen latausnopeus. Hitaat laskeutumissivut saavat kävijät ärsyyntymään ja poistumaan sivuiltasi, ja asettamasi tavoitteet jäävät näin saavuttamatta. Käänteisesti voidaan siis todeta, että mitä nopeammin sivu latautuu, sitä parempi on mainonnan tuotto. Sivun latausnopeus on jo jonkin aikaa ollut yksi vaikuttava tekijä sivuston sijoittumiseen Googlen orgaanisissa hakutuloksissa. Varma tapa heittää rahaa […]

Lue lisää