Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeet

Sähköpostimarkkinointi on edelleen toimiva kanava jakaa sisältöä ja tavoittaa oma kohderyhmä kustannustehokkaalla ja mitattavalla tavalla.

Moni vastaanottaja saa sähköpostiinsa valtavan määrän erilaisia uutiskirjeitä ja markkinointiviestejä. Jos henkilö ei ole itse tilannut uutiskirjettäsi, jää se helpommin avaamatta ja tulee merkityksi roskapostiksi.

Laadukas sisältö ratkaisee

Sähköpostimarkkinoinnissa on tärkeää, että uutiskirje erottuu laadukkaalla sisällöllä, joka tarjoaa vastaanottajalle jotakin lisäarvoa. Uutiskirje on yksi kanava esimerkiksi verkkosivujen ja somekanavien rinnalla sisällön jakelussa. Hyvää sisältöä voi olla mm. uusista palveluista tiedottaminen, asiantuntijatiedon jakaminen tai esimerkiksi asiakaslehden sisältöjen jakaminen. Kun yritys lähettää säännöllisesti hyödyllistä tietoa asiakkailleen, se rakentaa luottamusta ja sitoutumista.

Sähköpostityökaluissa on usein mahdollista ryhmitellä vastaanottajat esimerkiksi kiinnostuksen kohteiden mukaan omiin ryhmiinsä, ja lähettää uutiskirjeessä juuri heitä kiinnostavaa sisältöä.

Seuranta ja kehitys tärkeää

Sähköpostimarkkinointi tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia seurata kampanjan tehokkuutta. Uutiskirjeestä voi helposti mitata avattujen viestien määrän, klikkausten määrän ja jopa ostojen määrän, jotka ovat peräisin sähköpostikampanjasta. Tämän tiedon avulla voi parantaa tulevia kampanjoitaan ja tehdä niistä entistä tehokkaampia.