Verkkomainonta - Mainostoimisto Selekti
Verkkomainonta - Mainostoimisto Selekti

Oikein toteutettu verkkomainonta tuo tulosta

Tavoita kohderyhmäsi juuri siinä ostopolun vaiheessa, kuin haluat.

Verkkomainonta on tehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaasi, olivatpa he missä ostopolun vaiheessa tahansa. Mainonnalle tulee asettaa tavoitteet ja oikeat mittarit. Niiden avulla kampanjaa pystytään ohjaamaan oikeaan suuntaan, ja optimoimaan tehokkaammaksi.

Google ja Facebook hallitsevat

Digitaalisessa mainonnassa näillä kahdella jätillä on suurin markkinaosuus. Eikä ihme, mainosalustoina ne tarjoavat monipuoliset mahdollisuudet verkkomainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen.

Kun henkilö tietää tarvitsevansa jotakin tuotetta tai palvelua, hän yleensä etsii sitä. Netissä hän etsii sitä Googlesta. Googlen hakusanamainokset mahdollistavat yrityksesi tai palvelusi näkymisen ensimmäisenä tulossivulla. Ennen hakutuloksissa näkyviä kilpailijoitasi.

Google AdWords tarjoaa myös tehokkaat mainoskanavat näkyvyyden kasvattamiseen, kuten bannerimainokset display-verkostossa, tai videomainokset Youtubessa. Ja kaikkea pystyy mittaamaan erittäin tarkasti.

Heikko orgaaninen näkyvyys pakottaa yritykset mainostamaan

Ilmainen näkyvyys etenkin somekanavissa vaikeutuu jatkuvasti. Facebookin algoritmit rankkaavat päivityksen näkyvyyden sen kiinnostavuuden mukaan; jos päivitys ei aiheuta yleisössä minkäänlaista vuorovaikutusta, sen näkyvyys on todella pieni.

Yritysten päivitykset jäävät usein kissavideoiden ja muun viihteellisen sisällön jalkoihin. Tällöin on hyvä pohtia, kannattaisiko päivityksen tai mainoksen näkyvyyteen käyttää rahaa, ja saada viesti näkyviin tarkkaan harkitun kohdeyleisön keskuudessa.

Verkkomainonnan tehokas kohdentaminen

Edellä mainitut palvelut, Google ja Facebook, tietävät meistä yllättävän paljon. Ne tietävät ikämme, sukupuolemme, jopa kiinnostuksen kohteemme ja ostoaikeemme. Tätä tietoa voi käyttää hyödyksi mainosten kohdentamisessa. Kun tähän tietoon lisätään mm. maantieteellinen sijainti, kieli tai aiheeseen liittyvät avainsanat, päästään jo melko lähelle ostavaa asiakasta.

LinkedIn ja Snapchat tarjoavat omat mainosratkaisunsa tietyn kohderyhmän tavoittamiseen. LinkedIn-mainonnan kohdentaminen yritys- ja ammatillisten tietojen mukaan on tehokas keino tavoittaa tietyn alan tai yrityksen edustajat. Snapchat on oikea kanava kun halutaan tavoittaa nuoret.

Uudelleenmarkkinointi tavoittaa sinut tuntevan asiakkaan

On edullisempaa saada nykyinen asiakas palaamaan uudelleen kauppaan, kuin houkutella sinne täysin uusi henkilö. Tämä pätee myös verkkomainonnassa.

Uudelleenmarkkinointi, remarketing, on tehokas keino kohdentaa mainontaa niille henkilöille, jotka ovat katselleet videosi Youtubessa, käyneet verkkosivuillasi, ladanneet sovelluksesi tai vaikkapa hylänneet ostoskorin verkkokaupassa.

Mittaaminen ja optimointi

Verkkomainonta ei automaattisesti tarkoita hyviä tuloksia. Rahaa voi myös heittää hukkaan. Kampanjoita tulee mitata, ja saadun tiedon perusteella optimoida. Verkkokampanjan optimoinnilla vähennetään epäolennaista liikennettä, saadaan mainoksista käyttäjälle osuvampia ja tätä kautta tehdään mainoksen klikkaamisesta mainostajalle edullisempaa.

Kootut blogikirjoitukset

Verkkomainonnan kohdentaminen
Mainonta Youtubessa
LinkedIn-mainonnan kohdentaminen
Verkkomainonnan raportointi Google Data Studion avulla
Bannerimainontaa, jossa maksat vain konversioista

Mainostoimisto Selekti on Google Partner -toimisto

Olemme verkkomainonnan ammattilainen. Selektille myönnetty Google Partner -tunnus on Googlen osoitus toimistomme asiantuntemuksesta hakumainonnassa.

 

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko yhteistyöstä kanssamme, etsitkö osaavaa verkkomainonnan toteuttajaa? Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä. Käydään yhdessä läpi yrityksesi tarpeet ja millainen kampanja tavoitteisiisi sopii.