Mainostoimisto Selekti - Verkkomainonta
Mainostoimisto Selekti - verkkomainonta

Google AdWords -hakumainonnalla tavoitat palvelua tai tuotetta etsivät henkilöt

Selektillä on Googlen myöntämä Google Partner -tunnus.

Hakumainonta on tehokas ja nopea tapa tavoittaa ostoa harkitsevat ihmiset. Oikein kohdennettuna ja optimoituna kampanja näkyy oikealle yleisölle eikä budjetti kulu turhiin klikkauksiin.

Hakusanamainonnalla tarkoitetaan hakukoneessa, pääsääntöisesti Googlessa näkyviä mainoksia. Mainoskampanjoita hallitaan Google AdWords -työkalulla. Mainosten sijoitus perustuu avainsanojen laatupisteisiin ja huutokauppaan. Mitä laadukkaampi mainos, sen edullisemmin mainoksen saa ensimmäiselle mainospaikalle. Korkeilla laatupisteillä mainostava voi ohittaa huonompilaatuisen kilpailijan mainoksen, vaikka tämä olisi valmis maksamaan enemmän.

Mainoskampanjalle määritetään päiväbudjetti, joten yllättäviä kustannuksia ei aiheudu. Hakusanakampanjassa kustannukset muodostuvat mainoksen klikkaamisesta, mainoksen näkyminen ei maksa mitään.

AdWords-hakusanamainonnan kohdentaminen

Avainsanoilla määritetään minkä hakujen yhteydessä mainos näytetään. Avainsanojen lisäksi hakumainontaa voi kohdentaa laitetyypin, yleisön demografisten tietojen sekä sijainti- ja kielikohdistuksen perusteella.

Hakukampanjan optimointi

Google AdWords-kampanjan voi käynnistää melkeinpä kuka tahansa. Mutta jos ei tunne optimoinnin periaatteita, kampanjabudjetti kuluu turhiin klikkauksiin ja tulokset jäävät heikoiksi.

Optimointi on jatkuvaa kampanjan tehostamista, jossa tavoitteena on nostaa laatupisteitä, parantaa käyttäjäkokemusta ja vähentää turhaa liikennettä. Optimoinnin seurauksena hakusanakampanjan saa toimimaan mahdollisimman edullisesti ja tarkasti.

Mittarit kuntoon

Google tarjoaa kattavat työkalut mainoskampanjan ja sivuston mittaamiseen. Kampanjalle määritettyjä tavoitteita ja konversioita mittaamalla saadaan arvokasta dataa kampanjan toimivuudesta ja mainostuotosta. Tavoitteiden mittaaminen on myös mainoskampanjan optimoinnin lähtökohta.

Kootut blogikirjoitukset

Hakuattribuutio kertoo miten konversiosi kertyvät
Teetkö hakumainontaa, mutta et kiinnitä huomiota hakukampanjan optimointiin?
Hyödynnä Google AdWordsin tarjouslaajennus hakukampanjoissasi

Mainostoimisto Selekti on Google Partner -toimisto

Olemme hakusanamainonnan ammattilainen. Selektille myönnetty Google Partner -tunnus on Googlen osoitus toimistomme asiantuntemuksesta hakumainonnassa.

 

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko yhteistyöstä kanssamme, etsitkö osaavaa hakusanamainonnan toteuttajaa? Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä. Käydään yhdessä läpi yrityksesi tarpeet ja millainen kampanja tavoitteisiisi sopii.

 

Jätä yhteydenottopyyntö