Selekti Inbound
Selekti Inbound

Strateginen suunnittelu

Strateginen suunnittelu antaa suuntaviivat inbound-markkinoinnin tekemiselle.

Selekti Inbound -palvelu alkaa yhteisellä strategiaharjoituksella, jossa käymme läpi yrityksesi tavoitteet ja haasteet, sekä kirjoitamme auki kuvaukset ostajapersoonistanne ja heidän ostokäyttäytymisestään. Tämän tapaamisen perusteella kokoamme strategiset suuntaviivat tulevalle inbound-markkinoinnille.

Selekti Inbound - Ostajapersoonat

Ostajapersoonat ja ostopolku

Selekti Inboundissa suunnittelutyö alkaa ostajapersoonien ja heidän ostopolkunsa määrittelystä.

Ostajapersoonien määrittelyn tarkoituksena on selvittää, kuinka tavoittelemamme asiakkaat toimivat verkossa, mistä heidät tavoittaa ja kuinka he etsivät tietoa. Ostajapersoonien avulla on helpompi samaistua kohderyhmään ja tuottaa heitä koskettavaa sisältöä; tarkoitus ei ole kirjoittaa sisältöä itsellemme, vaan potentiaaliselle asiakkaallesi.

Selekti Inbound - Avainsanat ja aiheanalyysi

Avainsana- ja aiheanalyysi

Hakukonenäkyvyys on yksi tärkeä osa inbound-markkinointia. Jotta voimme vaikuttaa näkyvyyteen Googlessa, tulee tietää minkä aiheiden ja avainsanojen ympärille tuotamme sisältöä.

Avainsanat yksistään eivät enää saa Googlelta paljoa painoarvoa, sen sijaan aihekokonaisuuksien hallitseminen on yhä tärkeämpää. Kun sisältö suunnitellaan ja jaotellaan ns. aiheryppäiksi, hakukone havaitsee, että sivusto hallitsee kyseisen aihealueen.

Selekti Inbound - sisältöstrategia

Sisältö- ja kanavastrategia

Sisältömarkkinointia ei kannata lähteä tekemään ilman suunnitelmaa. Ostajapersoonien, ostopolkujen ja aiheanalyysin perusteella rakennamme suunnitelman sisällöntuotannon menetelmistä ja sisältöjen levityksestä eri kanaviin.

Selekti Inbound - Mitattavat tavoitteet

Tavoitteiden määrittely

Kaikki inbound-markkinoinnin toimenpiteet tähtäävät yhdessä sovittujen tavoitteiden saavuttamiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi saada 5 uutta asiakasta joka kuukausi.

Oli tavoite mikä hyvänsä, sen toteutumista pitää pystyä mittaamaan.

Tutustu Selekti Inbound -palvelukokonaisuuksiin ja hinnoitteluun

Palvelumme räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaiseksi. Lopulliseen kokonaisuuteen vaikuttavat yrityksesi budjetti, tavoitteet ja kuinka tehokkaasti ne halutaan saavuttaa, sekä palveluun valittavat toimenpiteet.

Kootaan yhdessä sinun tavoitteisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.

Katso palvelukokonaisuudet

Selekti on HubSpot-kumppani