Selekti Inbound
Selekti Inbound

Sisältömarkkinointi

Laadukas sisältö on inbound-markkinoinnin kulmakivi.

Ostajat hakevat tietoa ja ratkaisua ongelmaansa verkosta ennen ostopäätöstään. Laadukas sisältö on paras keino erottua joukosta, herättää kiinnostusta ja rakentaa luottamusta.

Inbound-markkinoinnin yksi kulmakivistä on lisäarvoa tuottavan sisällön tarjoaminen aiheestasi kiinnostuneelle henkilölle. Sisältö on syy miksi yrityksesi löydetään, ja miksi sivuillesi palataan uudestaan. Meillä on vuosien kokemus laadukkaan sisällön tuottamisesta mm. eri alojen asiakaslehtiin. 

Selekti Inbound - sisällöntuotanto

Sisällön tuottaminen strategian mukaisiin kanaviin

Eri tyyppisten sisältöjen tavoitteena on puhutella potentiaalista asiakasta hänen ostopolkunsa eri vaiheissa. Asiantuntevat blogiartikkelit herättävät luottamusta ja rakentavat yrityksesi asiantuntemusta. Laskeutumissivuilla ja oppaissa tarjottava tieto opettaa kävijää ja ohjaa häntä lähemmäs konversiota. Sähköpostin ja sosiaalisen median julkaisujen avulla lujitat asiakassuhdetta.

Selekti Inbound - hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi

Sisältö on avain hyvään hakukonenäkyvyyteen. Hakukonenäkyvyyden eteen tulee kuitenkin tehdä jatkuvaa kehitystä.

Ihmisten hakukäyttäytyminen muuttuu, mm. äänihaut lisääntyvät. Sen lisäksi Google muuttaa algoritmiaan satoja kertoja vuodessa. Se ymmärtää entistä paremmin asiayhteyksiä ja aihepiirejä.

Sivuston aiheita on hyvä jäsennellä jakamalla sisältö ns. aiheryppäisiin (topic clusters). Aiheryppäät koostuvat pääsivusta, tai pilarisivusta, sekä samaan aiheeseen liittyvistä alasivuista. Nämä sivut ovat linkitetty toisiinsa, muodostaen aiheen ympärille helpommin hallittavan kokonaisuuden. Tämä tapa palvelee paitsi lukijaa, mutta kertoo myös hakukoneelle sivustosi hallitsevan kyseisen aihepiirin.

Selekti Inbound - julkaisu sosiaalisen median kanaviin

Julkaisu sosiaalisen median kanaviin

Hyvä sisältö on tehty jaettavaksi. Ostajapersoonat ja kanavastrategia määrittävät, mihin somekanaviin sisältöäsi jaetaan. Tämä myös ruokkii somekanaviasi; kun ihmiset huomaavat että kanavillasi jaetaan arvokasta sisältöä, kanaviesi seuraajamäärä kasvaa.

Selekti Inbound - Verkkomainonta

Verkkomainonta

Ilmainen näkyvyys somekanavissa pienenee, pakottaen näin yritykset mainostamaan. Google ja somekanavien mainosalustat tarjoavat kattavat kohdennustyökalut ostajapersoonien tavoittamiseen.

Hakusanamainonta tukee hyvin inbound-strategiaa ja tavoittaa ihmiset ostopolun alkupäässä, kun he ryhtyvät etsimään ratkaisua ongelmaansa.

Selekti Inbound - konversiotarjoukset

Konversiotarjoukset

Kun henkilö on ostopolkunsa alkuvaiheessa saatu houkuteltua kuluttamaan sisältöjäsi, tarjotaan hänelle yhteystietoja vastaan jotakin lisäarvoa tuottavaa materiaalia.

Usein kyse on ladattavasta oppaasta, mutta kyseessä voi olla myös mm. ilmoittautuminen webinaariin, koulutusvideoiden tilaaminen, työkalu helpottamaan henkilön päivittäistä työtä, tai arvokasta tietoa sisältävä tutkimusraportti.

Tärkeää on, että materiaali tuottaa oikeasti lisäarvoa, onhan henkilö antanut vastineeksi yhteystietonsa.

Tutustu Selekti Inbound -palvelukokonaisuuksiin ja hinnoitteluun

Palvelumme räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaiseksi. Lopulliseen kokonaisuuteen vaikuttavat yrityksesi budjetti, tavoitteet ja kuinka tehokkaasti ne halutaan saavuttaa, sekä palveluun valittavat toimenpiteet.

Kootaan yhdessä sinun tavoitteisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.

Katso palvelukokonaisuudet

Selekti on HubSpot-kumppani