Selekti Inbound on markkinoinnin palvelu kasvuhaluisille yrityksille, jotka haluavat saada kaiken hyödyn irti digitaalisesta markkinoinnista.
Ihmisten ostokäyttäytyminen on muuttunut, he etsivät entistä enemmän tietoa verkosta ennen ostopäätöstään. Myös markkinoinnin on muututtava. Informaation ja sisältöjen tulva kasvaa koko ajan, omaa viestiä on entistä vaikeampi saada näkyviin. Inbound-markkinointi on ratkaisu, jonka teho on mitattavissa kaikilla tasoilla.
Inbound-markkinoinnin tavoitteena on saada potentiaalinen asiakas kiinnostumaan tarjoamastasi sisällöstä silloin, kun hän etsii tietoa ostopäätöksensä tueksi. Inbound-markkinointi houkuttelee henkilön ottamaan yhteyttä yritykseesi, ja tunnistautumaan liidiksi. Tämä tapahtuu sopivalla sekoituksella strategista suunnittelua, lisäarvoa tuottavaa sisältöä, teknologiaa ja jatkuvaa kehittämistä. Tämä on alku ostopolulle, joka vie kohti asiakkuutta.
Autamme yritystäsi ottamaan haltuun koko inbound-markkinoinnin kokonaisuuden, aina asiakkaasi ostopolun alkuklikkauksista kaupantekoon saakka, mitattavasti.
Inbound-markkinointi alkaa strategisella suunnittelulla, mm. ostajapersoonien ja heidän ostopolkunsa määrittelyllä. Ostajapersoonien määrittelyn tarkoituksena on selvittää kuinka ihanteelliset asiakastyyppisi toimivat verkossa, mistä kanavista heidät tavoittaa ja kuinka he etsivät tietoa.
Strategisen suunnittelun lopputuloksena on ostopersoonien lisäksi myös suunnitelma aihekokonaisuuksista ja avainsanoista, joiden ympärille ryhdymme rakentamaan sisältöä.
LATAA OPAS
Inbound-markkinointi pähkinänkuoressa
BLOGI
Mitä inbound-markkinointi on?
BLOGI
Miten inbound-markkinointi eroaa perinteisestä markkinoinnista?
Inbound-markkinoinnin yksi kulmakivistä on lisäarvoa tuottavan sisällön tarjoaminen aiheestasi kiinnostuneelle henkilölle. Sisältö on syy miksi yrityksesi löydetään, ja miksi sivuillesi palataan uudestaan. Sisällön avulla rakennat luottamusta tuleviin asiakkaisiisi. Meillä on vuosien kokemus laadukkaan sisällön tuottamisesta mm. eri alojen asiakaslehtiin ja verkkopalveluihin.
Eri tyyppisten sisältöjen tavoitteena on puhutella potentiaalista asiakasta hänen ostopolkunsa eri vaiheissa.
BLOGI
Hakukoneoptimoinnin seuraava kehitysaskel – aiheryppäät eli topic clusterit
Markkinoinnin tehtävä on tuottaa liidejä myynnillesi. Inbound-markkinoinnin avulla saavutetut liidit ovat poikkeuksellisen laadukkaita, koska nämä henkilöt ovat perehtyneet ja osoittaneet kiinnostuksensa aiheeseen.
Viimeistään tässä vaiheessa myynnin ja markkinoinnin yhteistyö tiivistyy. Tavoite (ja myyntiputki) on yhteinen. On siis tärkeää, että myös myyntitiimisi sitoutuu inbound-markkinoinnin investointiisi.
Markkinoinnin automaatio on muutakin kuin automatisoitujen sähköpostien lähettämistä. Sitä voidaan hyödyntää liidien hallinnassa, esimerkiksi muuttaa liidin tilaa tai siirtää liidi työnkulusta toiseen tämän tekemien toimenpiteiden mukaan.
Nimensä mukaisesti markkinoinnin automaatio vähentää markkinoinnin toimenpiteisiin tarvittavan manuaalisen työn määrää.
Inbound-markkinoinnin palvelumme räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaiseksi. Lopulliseen kokonaisuuteen vaikuttavat yrityksesi budjetti, tavoitteet ja kuinka tehokkaasti ne halutaan saavuttaa, sekä palveluun valittavat toimenpiteet.
Kootaan yhdessä sinun tavoitteisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.
Katso inbound-markkinoinnin pakettimme