Inbound-markkinointi

Selekti Inbound on markkinoinnin palvelumme kasvuhaluisille yrityksille, jotka haluavat saada kaiken hyödyn irti digitaalisesta markkinoinnista.

Ihmisten ostokäyttäytyminen on muuttunut. He etsivät tietoa verkosta ja tekevät entistä useammin ostopäätöksensä ennen kuin ottavat yhteyttä myyjään.

Inbound-markkinointi vastaa muuttuneeseen ostokäyttäytymiseen. Se on markkinoinnin kokonaisuus joka rakennetaan juuri sinun asiakkaasi ostopolku huomioiden.

Inbound-markkinoinnin avulla tarjoat oikeanlaista sisältöä, juuri oikealle yleisölle, oikeaan aikaan.


Lataa opas inboundin perusteista:
inbound-markkinointi pähkinänkuoressa


Inbound-markkinoinnin periaate

Inbound-markkinoinnin periaate - Selekti

 

Houkuttele liikennettä

Inbound-markkinointi perustuu laadukkaaseen sisältöön, joka vastaa potentiaalisen asiakkaasi kipupisteisiin ja kiinnostuksen kohteisiin. Tarjoamalla ostajapersoonillesi personoitua sisältöä valituissa kanavissa, houkuttelet sivustollesi laadukasta liikennettä.

Suunnitelmallisen sisällöntuotannon avulla orgaanisen liikenteen määrä sivustollasi kasvaa jatkuvasti.

 

Vierailijoista liideiksi

Suurin osa sivustojen vierailijoista eivät ole valmiina ostamaan. Tästä syystä he eivät täytä tarjouspyyntölomaketta, tai ota yhteyttä. Valjasta sivustosi liidien hankintaan tarjoamalla kävijälle ostopolun vaiheisiin sopivia houkuttelevia keinoja jättää yhteystietonsa. Tällaisia voivat olla mm. oppaan lataukset, webinaareihin tai tapahtumiin ilmoittautuminen, chatbotit sekä uutiskirjeiden ja blogien tilaukset.

 

Liidistä asiakkaaksi

Oppaan lataaja voi olla vielä kaukana asiakkuudesta. Markkinoinnin automaation avulla hoivaat liidejä tarjoamalla heitä kiinnostavaa sisältöä ja ohjaamalla heitä ostopolulla eteenpäin. Markkinoinnin teknologian avulla voit tunnistaa, koska liidi on lähellä ostopäätöstä. Tässä kohtaa myynnin ja markkinoinnin yhteistyö korostuu.

 

Ilahduta asiakastasi

Uusilla asiakkaillasi voi olla paljon kysyttävää palveluistasi. Tarjoa heille personoitua ja ajankohtaista tietoa, ja saa heidät tuntemaan, että he tekivät oikean päätöksen valitessaan yrityksesi palvelut. Jos uusien asiakkaiden viesteissä toistuvat samat kysymykset, tarjoa vastauksia automaattisesti ennen kuin he ehtivät kysyä. Tyytyväiset asiakkaat suosittelevat yritystäsi muillekin.


BLOGI: Mitä inbound-markkinointi on?
BLOGI: Miten inbound-markkinointi eroaa perinteisestä markkinoinnista?
BLOGI: Millaiselle yritykselle inbound-markkinointi sopii?


Selektin tapa tehdä inbound-markkinointia

Tehokkaan inbound-markkinoinnin toteutuksessa tulee huomioida neljä osa-aluetta;

  1. Ostajapersoonat. Ne henkilöt jotka markkinoinnilla halutaan saavuttaa.
  2. Tavoitteisiin perustuva strategia.
  3. Kokonaisuuden yhteen kokoava markkinoinnin järjestelmä.
  4. Suunnitelmallinen toteutus ja jatkuva kehittäminen.

Ostajapersoonat

Inbound-markkinointi alkaa ostajapersoonien määrittelyllä. Niiden tarkoitus on auttaa tuottamaan asiakaslähtöistä sisältöä joka vastaa henkilön kysymyksiin, löytyy hakukoneista ja saa aikaan toivottua toimintaa. Kun tiedät tarkasti kenelle markkinoit, sitä todennäköisempää on että markkinointisi tuottaa tuloksia.

Ostajapersoonat ovat asiakasdatan, haastattelujen ja olettamusten perusteella määriteltyjä kuvauksia ihanneasiakkaistasi.

Strateginen suunnittelu

Markkinoinnin tavoitteiden tulee perustua yrityksesi liiketoiminnan kasvutavoitteisiin, siis euroihin. Tarkennamme yrityksesi tavoitteet, muunnamme ne markkinoinnin tavoitteiksi, sekä laadimme suunnitelman millaisilla toimenpiteillä ja sisällöillä pyrimme tavoitteet saavuttamaan.

Kun ostajapersoonat on määritelty, on aika siirtyä sisältösuunnitelman laatimiseen. Sisältösuunnitelma kokoaa yhteen ne sisällöt, jotka kullekin ostajapersoonalle tullaan toteuttamaan hänen eri ostopolkunsa vaiheisiin.

HubSpot

Tehokas inbound-markkinointi vaatii järjestelmän, joka kokoaa kaiken datan yhteen paikkaan, niin markkinoinnin kuin myynninkin hyödynnettäväksi.

HubSpotin avulla hoivaamme liidejä, tarjoamme heille oikeaa sisältöä juuri oikeaan aikaan, vähennämme turhia manuaalisia työvaiheita sekä helpotamme myyjiesi työtä.

Olemme HubSpot-kumppanitoimisto

Osaamisen tason nostaminen modernin markkinoinnin toteuttamisessa ja HubSpotin työkalujen käytössä antavat avaimet kasvattaa myös asiakkaidemme myyntiä ja liiketoimintaa uudelle tasolle inbound-markkinoinnin keinoin.

Jatkuva toteutus ja kehittäminen

Kun markkinoinnin suuntaviivat ovat selvillä, sekä HubSpotin käyttöönotto suoritettu, on aika ryhtyä toteuttamaan suunnitelman mukaisia sisältöjä ja toimenpiteitä.

HubSpotin tarjoaman analytiikan ja koko ostopolun kattavan seurannan avulla näemme mitkä toimenpiteet tuottavat tulosta, ja mitkä eivät. Kehitämme sitä mikä toimii, ja luovumme turhista toimenpiteistä.

Sopiiko inbound-markkinointi juuri teille?

Jos yritykselläsi on jokin seuraavista haasteista, voi inbound-markkinointi olla toimiva keino tavoitteidenne saavuttamisessa.

  • Yritys haluaa kasvaa
  • Markkinointiin laitetaan rahaa, mutta sillä saavutettua hyötyä ei voida todentaa
  • Verkkosivuille ei saada tarpeeksi oikeanlaista liikennettä
  • Verkkosivuilta ei saada tarpeeksi liidejä
  • Liidejä ei pystytä pisteyttämään
  • Liidien laatu on huono
  • Markkinoinnista saatua dataa ei hyödynnetä kunnolla

 

Jos vastasit yhteenkin kohtaan kyllä, voimme kenties olla avuksi. Varaa yrityksellesi maksuton digitaalisen markkinoinnin arviointi. Käydään yhdessä läpi yrityksesi tilanne ja haasteet lyhyiden keskustelujen avulla.

Aloita tästä

 

Tutustu Selekti Inbound -palvelukokonaisuuksiin ja hinnoitteluun

Inbound-markkinoinnin palvelumme räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaiseksi. Lopulliseen kokonaisuuteen vaikuttavat yrityksesi budjetti, tavoitteet ja kuinka tehokkaasti ne halutaan saavuttaa, sekä palveluun valittavat toimenpiteet.

Kootaan yhdessä sinun tavoitteisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.

Katso inbound-markkinoinnin pakettimme

 

Lataa opas: inbound-markkinointi pähkinänkuoressa