Asiaa viestinnästä ja markkinoinnista
Markkinoinnin parissa työskentelevät kohtaavat jatkuvasti uusia termejä, joiden ympärille nousee milloin pidemmän, milloin vähän lyhyemmän aikaa kestävä hype. Inbound-markkinointi ja markkinoinnin automaatio eivät ole termeinä mitenkään uusia, mutta ne tuntuvat olevan ajankohtaisia aiheita keskusteluissa. Markkinoinnin automaatio ei ole sama asia kuin inbound-markkinointi. Markkinoinnin automaatio ei myöskään ole sama asia kuin HubSpot. Automaatio on yksi osa […]
Ihmisten osto- ja mediakäyttäytyminen on muuttunut, heidät tavoittaa aivan eri tavoilla ja eri kanavista kuin aikaisemmin. He myös etsivät entistä enemmän tietoa netistä ennen kuin tekevät ostopäätöksensä, asioivatpa sitten verkkokaupassa tai kivijalassa. Inbound-markkinoinnin tavoitteena on houkutella henkilö verkkosivuillasi olevan hyödyllisen sisällön pariin, silloin kun se hänelle itselleen sopii. Hän saa sisällöstä etsimäänsä tietoa ja vastauksia […]
Asiakasviestinnässä painetun asiakaslehden rinnalle tarvitaan usein sähköinen versio. Tehokas yhdistelmä onkin käyttää molempia muotoja ja räätälöidä sisältö kanavan tarpeiden ja kohderyhmän mukaiseksi. Sähköinen versio avaa myös tien uusien asiakkaiden hankintaan laadukkaan sisällön avulla. Asiakaslehden julkaisun ratkaisut päätetään kohderyhmän, tavoitteiden ja tilanteen mukaan. Hyvä asiakastuntemus ratkaisee tässäkin asiassa. Asiakkaille on tarjottava palveluita, joita he haluavat sellaisessa […]
Kun illalla työpäivän jälkeen istahtaa lempinojatuoliin, on mukava ottaa käteen lehti. Koko päivän ruutuun tuijottaminen kaipaa vastapainoksi jotain muuta. Aikakauslehdet ovat perinteisesti pitäneet huolen lukijansa rentouttamisesta, ja niiden tilausten vähenemisen myötä asiakaslehdet ovat ottaneet paikat luetuimpina aikakauslehtinä ja komeilevat listan kärjessä. Tutkimusten mukaan asiakaslehtien parissa vietetään aikaa noin 30 minuuttia kerralla. Se on intensiivistä, brändin […]
Tarjouslaajennuksen avulla saat tarjouskampanjasi ja alennusprosenttisi näkyviin myös hakumainoksiin.
Google Data Studio on työkalu, johon voi koota visuaalisia näkymiä haluamistaan Google-mainonnan tuloksista. Liitännäisten avulla näkymiin saa dataa myös muista mainoskanavista, esimerkiksi Facebookista tai Bingistä.
Asiakkaalle tämä tarkoittaa sitä, että kampanjoiden reaaliaikaiset tulokset voi käydä katsomassa juuri silloin kun niitä tarvitsee.
Kirjoitin aiemmin artikkelin bannerimainonnasta, jossa suosittelin käyttämään klikkauspohjaista hinnoittelua näyttökertoihin perustuvan hinnoittelun sijaan.
Google Ads tarjoaa myös toisenlaisen vaihtoehdon hinnoitteluun. Siinä maksat vain konversioista, esim. verkkokauppaostoksista, puheluista, yhteydenotoista tai pdf:n latauksista. Eli kustannuksia tulee vain oikeista tuloksista.
LinkedIn on suurin ammatillinen verkosto ja somekanava, jossa ihmiset keskustelevat työhönsä liittyvistä aiheista, verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa, kehittävät osaamistaan, etsivät työpaikkaa tai työntekijää, ja ovat ylipäätään mukana työminä edellä.
Nämä henkilöt on mahdollista tavoittaa LinkedIn-mainonnan avulla. Tässä blogissa avaan hieman mahdollisuuksia, joita LinkedIn tarjoaa mainonnan kohdentamiseen.
Onko hakusanamainonnassasi useita kampanjoita, joista yksi tuottaa konversioita, mutta joku toinen ei? Lue tämä, ennen kuin teet päätöksiä huonosti toimivan kampanjan suhteen.
Hakumainonta on tehokas keino tavoittaa ne henkilöt, jotka ovat jo kiinnostuneet jostakin asiasta ja etsivät lisätietoa tai ovat valmiita ostamaan.
Käytännössä jokaisella Google-tilin haltijalla on mahdollisuus avata mainostili Adsiin (aiemmin AdWords) ja ryhtyä mainostamaan. Kampanjan aloitus on helppoa. Määritellään budjetti, muutama avainsana ja mainokset, luottokortin tiedot ja se on siinä. Mainontaan varatun budjetin saa taatusti kulumaan kokonaan ja klikkauksia tulee isoja määriä.
Metsään menee, ja kalliisti.